Általános leírás
Az ARMOURJOINT a mai kor ipari padló igényeinek megfelelően kifejlesztett bennmaradó, teherátadásra tervezett zsaluzat. Az ARMOURJOINT műszaki paraméterei meghaladják a TR34 3. kiadás előírásait. Az ARMOURJOINT az esztétikus megjelenést ötvözi az innovatív tervezéssel.
Betonlemez peremének vasalása
Az ARMOURJOINT ellenáll a dilatációkra ható nagy terhelésnek, ugyanakkor a 40 mm mély x 10 mm széles hidegen húzott acél profil védi a betontábla peremét. Az acélhorgonyok segítségével rögzítődik a betonhoz. Minden egyes horgony-hegesztés teszten megy át, így biztosítva a horgony és az acélprofil egységét.
Tüske konstrukció
Az ARMOURJOINT rendszer egyedülálló és forradalmian új. Más hasonló rendszereknél a tüskét centrálisan helyezik el a dilatáción keresztül, mikor a hézag zárva van. Attól a pillanattól, amikor a profil nyílik, a tüske vízszintes felülete a szabad oldalon lecsökken, ezáltal nem lesz egyenlő a tüske rögzítése a dilatáció mindkét oldalán. Végső esetben az a veszély áll fent, hogy nagyobb dilatációs tágulás esetén a szabad oldalon megszűnik a tüske rögzítése és ezáltal a biztonságos teherátvitel. Az ARMOURJOINT másképpen működik. Amikor a hézag kinyílik, az ARMOURJOINT tüskéi úgy helyezkednek el, hogy mindkét oldalon egyenlően fekszenek fel. Még a maximális 30 mm-es hézagnyílás esetén is 60 mm-es rögzítéssel rendelkezünk mindkét oldalon. Az ARMOURJOINT tüskék magas minőségű S355-ös acélból készülnek. (355 kN/mm2 hajlítószilárdság)
Minden megnyílt dilatációt ArmaJoint fúgatömítővel kell kitölteni a targoncaforgalom által keltett hatások kivédésére. Ezt a tömítőt szükség esetén időről időre ki kell cserélni a dilatáció élettartamának növelése érdekében.
Műanyag persely konstrukció
A műanyag persely célja, hogy átmenetet képezzen az acéltüske és a beton között, illetve, hogy lehetővé tegye a beton elmozdulását mindkét (függőleges, ill. vízszintes) irányban a zsalu szabad oldalán. A cél, hogy elkerüljük a függőleges elmozdulást a szomszédos betonlemezek között, mert ez a beton és a zsalu élettartamának csökkenéséhez vezet. Ezért az ARMOURJOINT műanyag perselyeit úgy terveztük, hogy a betontáblák zsugorodását követni tudják, vagyis mindkét vízszintes irányú mozgást megengedjenek. Más dilatációs rendszereknél csak egyirányú, a hézagra merőleges elmozdulások felvételére alkalmasak a perselyek.
1. Magas minőségű hidegen húzott 400 mm mély x 10 mm széles vezetőéllel ellátott profil hegyes élekkel a beton jó eldolgozhatóságáért.
2. 10 mm átmérőjű 100 mm hosszú tüskék a betonba történő rögzítéshez.
3, Könnyű rögzítő rendszer az acél profil időleges stabilizálására a betonozás idejére.
4. A rendkívüli terheléshez egyedülálló asszimetrikus tüske, magas minőségű 355 N/mm2 acélból, maximum 30 mm dilatációs táguláshoz. 8 és 12 mm vastagságban szállítjuk 600, vagy 430 mm-es tüsketávolságokban.
5. Hidegen hengerelt 2 mm vastag acéllemez.
6. Különlegesen vékony (0,75 mm) nagy sűrűségű műanyag persely, mely elősegíti a tüske mozgását a betonban.
Egyéb tulajdonságok:
• Elemek közti átfedés, végek összekapcsolhatósága, egyszerű rögzítő rendszer.
• Összekötő elemek és magasságbeállító elemek széles választéka ARMOURFIX rendszerrel.
Terhelés átvitel
A végső terhelés egy elméleti maximális terhelési érték, melyet a dilatációnál tapasztalunk, mielőtt a beton, vagy a profil tüskéje elégtelennek bizonyulna feladata ellátására. Minden egyes betonpadló tervezésénél feltétlenül szükséges ennek a végső terhelésnek a meghatározása annak érdekében, hogy a maximális terhelés ne haladja meg ezt a végső terhelhetőséget.
Legtöbb esetben a végső terhelési pont elérésekor a beton előbb mondja fel a szolgálatot, mint a tüske. A beton kétféleképpen mehet tönkre: repedéssel, vagy összeroppanással (ami jóval kevésbé valószínű). A repedéskor (ilyenkor probléma van a beton nyújtószilárdságával) a tüske kitörik a betonlemezből és a beton szétreped. Összeroppanás esetén a terhelés alatt lévő tüske alatti nyomástól megy tönkre a beton. Háromféle módon mehet tönkre a tüske: meghajlik, deformálódik, vagy a kettőnek a kombinációja. Meghajlás a rugalmassági határ fölött, túlterheléskor következik be a dilatáció mentén. Deformálódás akkor keletkezik, amikor tüske nem tudja átvinni a terhelést a dilatáción és ezért deformálódik a dilatációnál. A harmadik esetben az előző két eset kombinációját tapasztaljuk.
A végső terhelési értéket a dilatáció mentén számos tényező befolyásolja: a tüske alakja és mérete, a tüske anyagának szilárdsága, a beton szilárdsága, a dilatáció mérete, stb.
Elméleti végső terhelési érték (kN/m) 20 mm-es dilatáció esetén (TR34 3-nak megfelelően) |
||||||||||
Betonvastagság |
150mm |
175mm |
200mm |
225mm |
250mm |
275mm |
300mm |
|||
Tüske adatai |
8mm Tüske @ 600mm centres |
Megerősítés adatai |
Re3 = 0 |
51.9 |
67.0 |
83.9 |
90.0 |
82.8 |
85.9 |
88.3 |
Re3 = 0.8 |
89.6 |
116.0 |
123.0 |
123.0 |
123.0 |
123.0 |
123.0 |
|||
12mm Tüske @ 600mm centres |
Re3 = 0.8 |
N/R |
N/R |
N/R |
N/R |
140.0 |
144.0 |
149.0 |
A T34 3 metodikája lehetővé teszi a dilatációknál a maximális terhelési érték kikalkulálását. A fenti táblázat összefoglalja a különböző betonvastagságokhoz tartozó terhelést, ahol a hengeres próbatesten mért, 32 N/mm2 nyomószilárdságú betont használtak, és hosszú távon 20 mm-es hézagnyílásra számítanak.
Az MMI Atlas Kft segítséget nyújt a maximális terhelési érték kiszámításához egy adott padlóterv esetén.
Az ARMOURJOINT elérhető 8 mm és 12 mm vastagságú tüskékkel, melyeket 600 mm-ként (5 tüske/3 méteres profil), vagy 430 mm-ként (7 tüske/3 méteres profil) helyezünk el a profilon. A 12 mm-es tüske nagyobb terhelést tud átvenni, de erre csak nagyobb betonvastagságnál és jelentős mennyiségben adagolt acélszál esetén van szükség.
Fontos, hogy a betonpadló tervezője ügyeljen arra, hogy a dilatációk mentén fellépő legnagyobb munkaterhelés ne haladja meg a maximális terhelési értéket.
ARMOURJOINT súlya (kb kg/profil) |
|||||||||
ARMOURJOINT MÉRET (mm) |
|||||||||
Tüske |
120 |
130 |
140 |
150 |
160 |
170 |
180 |
190 |
200 |
5 x 8mm |
34.2 |
34.6 |
35.1 |
35.6 |
36.0 |
36.5 |
37.0 |
37.5 |
37.9 |
5 x 12mm |
37.7 |
38.2 |
38.6 |
39.1 |
39.6 |
40.0 |
40.5 |
41.0 |
41.5 |
7 x 8mm |
37.0 |
37.5 |
37.9 |
38.4 |
38.9 |
39.3 |
39.8 |
40.3 |
40.8 |
7 x 12mm |
41.9 |
42.4 |
42.9 |
43.3 |
43.8 |
44.3 |
44.8 |
45.2 |
45.7 |
ARMOURJOINT mennyiség/paletta |
||||||||
ARMOURJOINT MÉRET (mm) |
||||||||
120 |
130 |
140 |
150 |
160 |
170 |
180 |
190 |
200 |
48 |
48 |
42 |
36 |
36 |
36 |
30 |
30 |
30 |
Teljes paletta súlya (kb kg/tele paletta) |
|||||||||
ARMOURJOINT MÉRET (mm) |
|||||||||
Tüske |
120 |
130 |
140 |
150 |
160 |
170 |
180 |
190 |
200 |
5 x 8mm |
1751 |
1773 |
1585 |
1392 |
1408 |
1425 |
1220 |
1235 |
1249 |
5 x 12mm |
1920 |
1943 |
1734 |
1519 |
1536 |
1553 |
1326 |
1341 |
1355 |
7 x 8mm |
1886 |
1909 |
1704 |
1493 |
1510 |
1527 |
1305 |
1319 |
1334 |
7 x 12mm |
2124 |
2146 |
1912 |
1671 |
1688 |
1705 |
1454 |
1468 |
1482 |
ArmourJoint referenciák |
|||
projekt | helyszín | méter | vevő |
2017 | |||
Alukönigstahl | Budapest | 501 | Asa |
NIPÜF | Hatvan | 1500 | Asa |
MOTO | Mosonmagyróvár | 300 | Horaép |
NIPÜF | Páty | 1570 | Hírös Róna |
UTT | Biatorbágy | 1002 | Asa |
DHL | Budapest | 450 | Hírös Róna |
Prolog | Szigetszentmiklós | 1482 | Hírös Róna |
2018 | |||
Gépbér | Szigetszentmiklós | 150 | Monotop |
Thyssen | Jászfényszaru | 480 | Verbau |
Signal Sprint | Jászberény | 270 | Betonpadló Épker |
NIPÜF | Hatvan | 1902 | Asa |
Alföld-Tabak | Budapest | 201 | Hírös Róna |
2019 | |||
Flex Films | Rétság | 825 | Monotop |
Rejlek Metal | Mór | 240 | Monotop |
Thyssen | Budapest | 420 | Monotop |
TBMI | Isaszeg | 276 | Monotop |
Karzol Trans | Ecser | 248 | Monotop |
DÜP | Budapest | 789 | Monotop |
Bbraun | Gyöngyös | 597 | Monotop |
2020 | |||
Hannon | Rétság | 222 | Monotop |
Thyssen | Jászfényszaru | 357 | Betonsped |
Térváz | Szolnok | 588 | Monotop |
CTP | Üllő | 1176 | Kanóc Beton |
CTP | Biatorbágy | 882 | Kanóc Beton |
CTP | Dunaharaszti | 1911 | Kanóc Beton |
CTP | Nagytarcsa | 1323 | Kanóc Beton |
2021 | |||
CTP | Vecsés | 1911 | Kanóc Beton |
Faedra | Szigetszentmiklós | 588 | Monotop |
Audi | Győr | 363 | Merkbau |
Kecskeméti Konzervgyár | Kecskemét | 687 | Verbau |
logisztikai kp. | Zágráb | 8526 | Duly |
Járműépítő | Sajókeresztúr | 267 | Verbau |
ASTRA filmstúdió | Mogyoród | 252 | Hírös Róna |
Hajdúhús | Debrecen | 147 | Hírös Róna |
Donghwa Elekktrolyte | Sóskút | 369 | Hírös Róna |
Unilever Python | Nyírbátor | 411 | Hírös Róna |
Copyright © 2021 – MMI Atlas Kft. - All Rights Reserved