Általános leírás
A Gamma Joint dilatációs profil egy forradalmian új dilatációs rendszer, mely a betonban bennmaradó, teherátadásra tervezett zsaluzat. A műszaki paraméterei meghaladják a TR 34 előírásait.
Betonlemez peremének erosítése
Az eddig alkalmazott dilatációs profilok többségénél egy-egy vastagabb idomacéllal oldották meg az élvédelmet és ehhez hegesztettek befalazó idomokat. Hátrányuk, hogy a hegesztett befalazó idomok elhajolhattak, ill. a nem megfelelő hegesztéseknél letörhettek. A Gamma Joint ezzel szemben lemezből kivágott és meghajlított profilokat használ, melyeknél nincs hegesztés. A hajlítás miatt az eddigi idomacélok vastagságát felére lehetett csökkenteni. Az így kialakított profilok többszörösére növelték az inerciát. Ez a hajlítással szembeni ellenállás lehetővé teszi, hogy kevesebb helyen kelljen megtámasztani a beépített profilokat a betonozás előtt.További előnye, hogy a padló felületén csak 2 x 5 mm vastagságú fémcsík jelenik meg, ami gördülékenyebb áthaladást biztosít a targoncáknak és a kézi emelőknek.
A hajlított fejlemez, betonban történő, megfelelő beágyazódásához elengedhetetlen a vibrációs tömörítés a profil mindkét oldalán!
1 - hajlított fejlemez
2 - látszóél 2 x 5 mm
3 - feszítőhüvely
4 - műanyagcsavar
5 - állítócsavar
6 - állítható lábrész
7 - acéltüske
8 - műanyagpersely
Tüske kialakítása
A Gamma Joint dilatációs profil rendszernél a vízszintes nyírótüskék nem centrálisan helyezkednek el a profil zárt állapotban. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a betonzsugorodása közben a megnyíló táblák között a tüske a hosszabbik oldalról áthelyeződjön a centrális állapotba, ami egyenlő teherátadást biztosít mindkét szomszédos betontáblára. Maximális hézagnyílás (30 mm) esetén is 60-60 mm felfekvést biztosít a kialakítás mindkét oldalon. A hagyományos kialakításnál centrális állapotból tolódik el a tüske egy irányba, ami egyenlőtlen teherelosztáshoz vezet a szomszédos betontábláknál.
Műanyag persely kialakítása
A műanyag persely célja, hogy átmenetet képezzen az acéltüske és a beton között, illetve, hogy lehetővé tegye a beton elmozdulását mindkét irányban vízszintesen. További feladata, hogy a szomszédos betontáblák függőleges elmozdulását eggátolják. A hagyományos profiloknál vízszintes elmozdulást csak akkor engednek meg a perselyek, ha először merőleges irányban már elmozdultak, ami egy mezőközépi táblánál nem kiszámítható.
Elméleti végső terhelési érték (kN/m)
Betonvastagság mm |
|||
Tüskeméret 8 mm |
150-200 |
200-250 |
250-300 |
Tüsketávolság 600 mm |
41,1-53 |
53-82,6 |
82,6-88, |
Gammajoint mennyisége/paletta
GammaJoint méret mm |
150-200 |
200-250 |
250-300 |
|
120 |
90 |
60 |
kg |
1164 |
974 |
704 |
GammaJoint súlya – kg/3 méteres profil
GammaJoint méret mm |
150-200 |
200-250 |
250-300 |
kg |
29,10 |
32,45 |
35,20 |
GammaJoint referenciák |
|||
projekt |
helyszín |
méter |
kivitelező |
2017 |
|||
Samsonite |
Szekszárd |
390 |
Verbau |
Kecskeméti Konzervgyár |
Kecskemét |
642 |
Verbau |
Unix |
Budapest |
258 |
Verbau |
Hi-Lex |
Rétság |
345 |
Monotop |
Révész Trans |
Nyíregyháza |
2320 |
Pannónia |
Ongropack |
Szirmabesenyő |
702 |
Asa |
Adient |
Mór |
552 |
Verbau |
East Gate |
Fót |
1734 |
Verbau |
Alfiker |
Nyíregyháza |
402 |
Asa |
Coloplast |
Nyírbátor |
306 |
Monotop |
Ferro-Press |
Jászberény |
300 |
Betonpadló Épker |
Thyssenkrupp |
Debrecen |
1200 |
Asa |
Búzafeldolgozó |
Visonta |
357 |
Asa |
Maspex Olympos |
Nyárlőrinc |
450 |
Verbau |
Peri |
Budapest |
1050 |
Delta-E |
Fag |
Debrecen |
936 |
Frenyó és Tsa |
2018 |
|||
Info Group |
Tiszaújváros |
502 |
Asa |
Weiss Manfréd |
Budapest |
402 |
Asa |
Valeo |
Veszprém |
702 |
Márkusz |
SIAD |
Gyöngyöshalász |
360 |
OK Bau |
Zoltek |
Nyergesújfalu |
360 |
Verbau |
Hírös Vitál |
Kerekegyháza |
240 |
Verbau |
Béketelep |
Szeged |
210 |
Genév |
Denso |
Székesfehérvár |
702 |
Asa |
Masped |
Budapest |
1350 |
Asa |
K&V |
Gyöngyös |
315 |
Asa |
SK Hungary |
Komárom |
1176 |
Hírös Róna |
Rehau |
Újhartyán |
330 |
Verbau |
Peri |
Budapest |
720 |
Delta-E |
Uniprest |
Marosvásárhely |
444 |
Beton Service |
K2 |
Székesfehérvár |
357 |
Asa |
2019 |
|||
Ádám Trans |
Jászárokszállás |
126 |
Kanóc Beton |
GST |
Segesvár |
300 |
Beton Service |
Honsa |
Pécs |
282 |
Belotti |
Vestfrost |
Csongrád |
351 |
Verbau |
Logisztikai kp. |
Dunakeszi |
435 |
Verbau |
Rehau |
Újhartyán |
3030 |
Verbau |
Evora |
Szászrégen |
801 |
Beton Service |
SKI |
Komárom |
162 |
Transzportbeton |
C3 raktár |
Budapest |
480 |
Verbau |
2020 |
Steel Transz |
Dabas |
240 |
Verbau |
Börtön |
Szirmabesenyő |
360 |
Verbau |
Börtön |
Tiszalök |
300 |
Verbau |
Rábalux |
Győr |
387 |
Merkbau |
NIPÜF |
Veszprém |
1500 |
Verbau |
Földtrans |
Sóskút |
180 |
Monotop |
C-F ép. Log.kp. |
Budapest |
240 |
Verbau |
Ferzol |
Szolnok |
240 |
Monotop |
logisztikai központ |
Litér |
1158 |
Pannon Padló |
NBR |
Dabas |
360 |
Verbau |
UNIX |
Budapest |
240 |
Verbau |
2021 |
|||
CEVA |
Monor |
300 |
Verbau |
TEN PAO |
Miskolc |
111 |
Pannon Padló |
Járműipari csarnok |
Sajókeresztúr |
600 |
Verbau |
Unilever |
Nyírbátor |
180 |
Market |
Copyright © 2021 – MMI Atlas Kft. - All Rights Reserved